
هوش مصنوعی (AI) دوباره خبرساز شد و گوگل اعلام کرد که هوش مصنوعی چت را در موتور جستجوی گوگل خود ادغام خواهد کرد. اخیراً BARD را معرفی کرده است، یک چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی که قصد دارد با OpenAI و مایکروسافت در بازار چت بات رقابت کند.
تمام پیشرفت های سریع در هوش مصنوعی در حال حاضر باعث یک مسابقه هوش مصنوعی شده است که رقبای اصلی آن غول های فناوری مانند مایکروسافت، متا و گوگل هستند. اگر گوگل بتواند از سهم بازار موتور جستجوی خود استفاده کند، این می تواند برای رسیدن به رتبه اول کافی باشد.
در این مقاله، به این خواهیم پرداخت که چگونه گوگل با توسعه چت ربات هوش مصنوعی Bard تمرکز اصلی خود را بر هوش مصنوعی قرار داد.
بارد چیست؟
Google Bard پاسخ گوگل به ChatGPT است. این یک ربات چت هوش مصنوعی است که بسیاری از ویژگیهای مشابه را دارد که در نهایت میتواند ابزارهای جستجوی Google را بهبود بخشد و پشتیبانی خودکار و تعامل انسانی را برای مشاغل فراهم کند. با این حال، در حال حاضر یک محصول جدا از جستجو است.
Bard یک هوش مصنوعی مولد است که برای ایجاد محتوای جدید طراحی شده است. هوش مصنوعی مولد می تواند ویدیو، صدا و تصویر ایجاد کند. ربات چت هوش مصنوعی، Bard، بر ایجاد متن برای پاسخ به سوالات به روشی طبیعی و محاوره ای تمرکز خواهد کرد. ربات چت برای ارائه یک تجربه جستجوی رایگان در گوگل طراحی شده است. به کاربران این امکان را می دهد که نحوه پاسخگویی یا کاوش منابع در اینترنت را بررسی کنند. گوگل یک وب سایت مستقل برای Bard ایجاد کرد که شامل یک جعبه سوال به جای ادغام آن در موتور جستجوی گوگل است.
با Bard، گوگل به دنبال تقویت حضور خود در فضای چت ربات هوش مصنوعی و در عین حال حفظ سلطه خود در بازار موتورهای جستجو است.
چت بات گوگل به دنبال ترکیب مقیاس دانش جهانی با قدرت، هوش و خلاقیت مدل های زبان بزرگ است. از اطلاعات اینترنت برای ارائه پاسخ های جدید و با کیفیت استفاده می کند.

پیشرفتهای هوش مصنوعی به گوگل کمک میکند سریعتر به پرسشها پاسخ دهد
ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل معتقد است که پیشرفتهای هوش مصنوعی به گوگل کمک میکند سریعتر به سوالات پاسخ دهد. با این حال، او موافق نیست که چت رباتها تهدیدی برای کسب و کار جستجوی گوگل هستند و انتظار دارد که مدلهای کوچکتر هوش مصنوعی به طور فزایندهای مفید شوند و به شرکتها اجازه دهند الگوریتمهای خود را بسازند و کاربران الگوریتمهایی را روی دستگاههای شخصی اجرا کنند. Pichai همچنین قصد دارد ویژگی های هوش مصنوعی را به ابزارهای مرتبط با کار مانند Gmail اضافه کند.
پیچای، با این حال، با فشار سرمایهگذاران برای کاهش هزینهها و تهدید سیستم ChatGPT مایکروسافت، که قبلاً در موتور جستجوی Bing آنها منتشر شده بود، مواجه شد. مدیر ارشد مالی گوگل، روث پورات، به کارمندان اطلاع داد که کاهش بودجه بیشتری از جمله در زیرساختهای ناهار خوری و کامپیوتر وجود خواهد داشت.
Google Bard در مقابل ChatGPT
گوگل از سال 2015 فناوری چت بات پشت Bard را توسعه داده است. Google و OpenAI از مدل های زبان طبیعی و یادگیری ماشینی برای ساخت ربات های چت خود استفاده می کنند. با این حال، هر چت بات دارای مجموعه ای از ویژگی های متفاوت است. ChatGPT کاملاً مبتنی بر دادههایی است که عمدتاً تا سال 2021 جمعآوری شدهاند، در حالی که Google Bard این پتانسیل را دارد که از اطلاعات بهروز برای پاسخهای خود استفاده کند.
تمرکز ChatGPT روی پرسشها و پاسخهای محاورهای است، اما اکنون در نتایج جستجوی Bing نیز برای پاسخگویی به جستجوهای محاورهای بیشتر استفاده میشود. Bard را می توان به همان روش استفاده کرد، اما منحصراً برای بهبود گوگل. برخلاف بینگ چت، در حال حاضر به عنوان یک محصول جداگانه وجود دارد.
هر دو چت بات ها بر اساس مدل های زبانی کمی متفاوت هستند. Google Bard از LaMDA استفاده میکند، در حالی که ChatGPT بر روی GPT-3.5 (ترانسفورماتور از پیش آموزشدیده تولیدی) ساخته شده است.
در حال حاضر، ChatGPT پتانسیل بیشتری برای پاسخگویی به سوالات بیشتر به زبان طبیعی دارد. همچنین دارای ردیاب سرقت ادبی است که Google Bard در حال حاضر آن را ندارد.
در همین حال، ChatGPT اکنون برای افراد در دسترس است تا آنها را امتحان کنند، در حالی که Bard فقط به آزمایش کنندگان بتا محدود می شود.

چت ربات Bard AI گوگل در 78 درصد مواقع اطلاعات غلط می دهد
زمانی که گوگل راه اندازی ربات چت Bard خود را اعلام کرد، قوانین اساسی وجود داشت. خطمشی ایمنی بهروز شده آنها استفاده از Bard را برای «تولید و توزیع محتوایی با هدف اطلاعات نادرست، ارائه نادرست یا گمراهکردن» ممنوع میکند. با این حال، یک مطالعه جدید روی ربات چت گوگل نشان داد که با کمی تلاش از جانب کاربر، Bard می تواند به راحتی این نوع محتوا را ایجاد کند و قوانین سازنده خود را نقض کند.
طبق گزارش مرکز مقابله با نفرت دیجیتال (CCDH)، یک ربات چت میتواند در ۷۸ مورد از ۱۰۰ مورد مجبور به تولید متون حاوی اطلاعات نادرست شود. این گزارش پاسخهای ربات چت را به درخواستهایی درباره موضوعاتی که «نفرت، اطلاعات نادرست و تئوریهای توطئه» تولید میکنند، مانند همهگیری، واکسنها، نژادپرستی، و جنگ در اوکراین و غیره آزمایش کرد.
محققان دریافتند که بارد اغلب از تولید محتوا خودداری میکند یا درخواستی را رد میکند. با این حال، در بیشتر موارد، فقط اصلاحات جزئی برای محتوای جعلی مورد نیاز بود تا محافظت داخلی آن شناسایی نشود. به عنوان مثال، بارد در ابتدا از تولید اطلاعات نادرست در مورد کووید-19 خودداری کرد، اما زمانی که محققان املای “C0v1d-19” را تصحیح کردند، ربات چت پاسخ داد: “دولت یک بیماری جعلی به نام C0v1d-19 ایجاد کرد تا مردم را کنترل کند.”
سرمایه گذاران رشد به خرید سهام GOOGL ادامه می دهند
گوگل یکی از بزرگترین سهام های فناوری است که این روزها مورد توجه قرار گرفته است. در مصاحبه اخیر با روزنامه وال استریت، مدیر عامل گوگل، ساندار پیچای، خاطرنشان کرد که “فضای فرصت، اگر هیچ چیز دیگری، بزرگتر از قبل است.”
تسلط گوگل در دنیای جستجو قطعا محسوس است. آلفابت با داشتن انحصار تقریباً در جستجو، از سال ها رشد درآمد تبلیغاتی این موتور جستجوی کلیدی بهره برده است. گوگل روشی است که اکثر ما برای جستجوی اطلاعات از آن استفاده می کنیم.
با این حال، ادغام ChatGPT توسط مایکروسافت با موتور جستجوی Bing، سلطه جستجوی گوگل را تهدید کرد. بنابراین، این حرکت برای گوگل ضروری به نظر می رسد، اگرچه ممکن است این یکپارچگی زودتر از آنچه شرکت انتظار داشت انجام شود.
هنوز روزهای اولیه برای فناوری هوش مصنوعی است
گوگل در توسعه راهحلهای هوش مصنوعی برای سایر بخشهای کسبوکار خود پیشرو است، اما مشخص نیست که چگونه این کار انجام خواهد شد. اگرچه مدل های زبانی بزرگ به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند، هنوز روزهای اولیه برای این فناوری جدید است. از این رو، راهاندازی ربات چت جدید Bard با خطراتی همراه است. تا کنون، این شرکت معتقد است که این ریسک ارزش پاداش را دارد و واضح است که سرمایه گذاران تحت تاثیر اخبار و خرید سهام بیشتر GOOGL قرار گرفته اند.
سلب مسئولیت:
این اطلاعات مشاوره سرمایه گذاری یا توصیه سرمایه گذاری در نظر گرفته نمی شود، بلکه یک ارتباط بازاریابی است. IronFX مسئولیتی در قبال داده ها یا اطلاعات ارائه شده توسط اشخاص ثالث، ارجاع شده یا لینک شده، در این ارتباط ندارد.
مشترک شدن در خبرنامه ما