
شرکت کوکاکولا که در سال 1886 در آتلانتا، جورجیا تأسیس شد، امروزه بیش از 1.9 میلیارد نوشیدنی (500 برند جهانی) را در بیش از 200 کشور در سراسر جهان هر روز به فروش می رساند. در سال 2022، این شرکت در رتبه بندی اینتربرند از بهترین برندهای جهانی در رتبه هفتم قرار گرفت.
سوالات متداول در مورد کوکاکولا
چگونه کوکاکولا محبوبیت خود را در سراسر جهان حفظ می کند؟
کوکاکولا همچنان یکی از محبوبترین برندهای جهان است که با توجه به اینکه این شرکت به طور متوسط 4 میلیارد دلار در سال از تبلیغات بین سالهای 2017 تا 2021 درآمد کسب کرده است، جای تعجب ندارد. موفقیت تبلیغات آن عمدتاً به دلیل ایجاد ایجاد تجربیات و استفاده از پیام هایی که مصرف کنندگان می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند و درک کنند. کمپین های آگاهی جهانی از طریق چندین پلت فرم مختلف اجرا می شوند. این شامل تلویزیون، بیلبوردها، صفحات وب، جریان ها و موارد دیگر می شود.

کوکاکولا چگونه بطری را انجام می دهد؟
اکثر محصولات کوکاکولا توسط این شرکت نه تمام شده و نه بطری شده است. در عوض، کوکاکولا با فروش کنسانتره و شربت به تاسیسات بطری سازی در سراسر جهان و با فروش محصولات نهایی به خرده فروشان و سایر توزیع کنندگان درآمد ایجاد می کند.
کوکاکولا چه نوع درآمدی ایجاد می کند؟
در بخش درآمد، در اوایل فوریه 2023، گزارش شد که تولید کننده نوشابه پس از گزارش درآمد 10.13 میلیارد دلاری برای سه ماهه چهارم، نزدیک به 1 درصد سود داشته است. بر اساس گزارش Refinitiv، این رقم بیش از 10.02 میلیارد دلار مورد انتظار تحلیلگران وال استریت است.
برای کل سال، درآمد خالص 11٪ افزایش یافت و به 43.0 میلیارد دلار رسید و درآمد ارگانیک (غیر GAAP) 16٪ افزایش یافت. این عملکرد ناشی از 5 درصد رشد فروش کنسانتره و 11 درصد رشد قیمت/مخلوط بوده است.
برخی از ابتکارات کلیدی کوکاکولا چیست؟
چندین طرح کلیدی وجود دارد که کوکاکولا به دنبال اجرای آنهاست. رهبری آب یکی است. این شامل تاکید بر امنیت آب از طریق حمایت از سیاستهای آب هوشمندتر، استفاده مسئولانه از آب و پر کردن آب است. این شرکت همچنین در تلاش است تا دنیایی بدون زباله ایجاد کند.
از جمله اهداف این ابتکار این است که بسته بندی خود را تا سال 2025 کاملاً قابل بازیافت کند. کوکاکولا همچنین هدف علمی خود را برای کاهش انتشار مطلق تا سال 2030 تا 25 درصد از سطح پایه 2015 و جاه طلبی برای صفر کردن انتشار کربن تا سال 2015 اعلام کرده است. 2050
در نهایت، شرکت به دنبال تنوع، برابری، شمول و توانمندسازی از طریق چندین فعالیت در داخل شرکت و در جوامع محلی که کوکا در آن فعالیت میکند، ادامه میدهد.
در این مقاله، به چیزهای جدید کوکاکولا در سال 2023 خواهیم پرداخت.

افزایش سود سهام
در 16 فوریه، شرکت کوکاکولا شصت و یکمین افزایش متوالی سود سالانه خود را اعلام کرد و سود سه ماهه را تقریباً 4.6 درصد از 44 سنت به 46 سنت برای هر سهم عادی افزایش داد. سود سه ماهه معادل سود سالانه 1.84 دلار به ازای هر سهم است، در مقایسه با 1.76 دلار به ازای هر سهم در سال 2022. سود سه ماهه اول در تاریخ 3 آوریل به سهامداران سابقه دار از 17 مارس قابل پرداخت است.
در سال 2022، این شرکت 7.6 میلیارد دلار سود سهام را به سهامداران بازگرداند. بدین ترتیب مجموع سود سهام پرداختی از اول ژانویه 2010 به 76.8 میلیارد دلار رسید.
افزایش قیمت ها
طبق گزارشها، کوکاکولا اعلام کرده است که برای مقابله با هزینههای بالا، قیمت نوشابههای گازدار را در سراسر جهان در سال ۲۰۲۳ افزایش خواهد داد. جیمز کوئینسی، مدیر عامل کوکاکولا، گفت که این شرکت قیمت ها را با سرعت متوسطی افزایش خواهد داد. میانگین قیمت فروش کوکاکولا در کل سال منتهی به 31 دسامبر 11 درصد افزایش یافته است.
حرکت به سمت هوش مصنوعی
کوکاکولا یکی از اولین برندهای جهانی کالاهای مصرفی خواهد بود که با OpenAI و Bain & Company برای استفاده از پلتفرم های ChatGPT و DALL-E OpenAI شریک می شود. در یک بیانیه مطبوعاتی در فوریه 2023 از Bain & Company که اتحاد خود را با Open AI اعلام کرد، جیمز کوئینسی، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت کوکاکولا، تأیید کرد که چگونه این شرکت فرصتهایی را برای بهبود بازاریابی از طریق این فناوری به سرعت در حال تکامل میبیند. همراه با کاوش در راههایی برای بهبود عملیات و قابلیت های تجاری
گسترش به الکل آماده برای نوشیدن
براون فورمن، مالک کوکاکولا و جک دنیلز، با بررسی پتانسیل رقابت در این فضا، در ژوئن 2022 توافقی را برای توزیع کوکتل کنسرو شده جک و کوکا اعلام کردند. اولین مورد انتظار ایالات متحده از این محصول جدید در مارس 2023 است، با عرضه زودهنگام در مکزیک در اواخر سال گذشته بیش از انتظارات. کوکاکولا همچنین با شرکت سازنده آبجو و شراب Constellation Brands و Molson Coors، سازنده برخی از نمادین ترین آبجو و سایر مارک های نوشیدنی در جهان، همکاری کرده است و گسترش خود را در این فضا بیشتر کرده است.
دوام با بارگیری مجدد
کوکاکولا با اختلاف قابل توجهی در طول 5 سال گذشته بزرگترین آلاینده جهان باقی مانده است. گزارش حسابرسی Break Free from Plastic در سال 2022 بیش از 31000 محصول با برند کوکاکولا را نشان داد که 63 درصد افزایش نسبت به سال 2021 و بیش از سه برابر آنچه در سال 2018 یافت شد.
یکی از راههایی که این شرکت برای کاهش ضایعات پلاستیکی مد نظر دارد، از طریق بطریهای قابل پر کردن مجدد است. در اکتبر 2022، کوکاکولا هدف خود را اعلام کرد که حداقل 25 درصد از تمام نوشیدنیها در سراسر جهان در سبد مارکهای خود به فروش میرسد که در ظروف قابل استفاده مجدد/قابل استفاده مجدد مانند بطریهای شیشهای یا پلاستیکی یا در ظروف قابل استفاده مجدد که از طریق فوارههای سنتی یا کوکا پر میشوند. کولا دیسپنسر کولا فری استایل تا سال 2030.
این برند جهانی مصرف کننده همچنین قصد دارد تا سال 2025 100 درصد بسته بندی های خود را در سطح جهان قابل بازیافت کند. استفاده از حداقل 50 درصد مواد بازیافتی در بسته بندی تا سال 2030. و جمع آوری و بازیافت یک بطری یا قوطی برای هر کدام تا سال 2030.

استراتژی امنیت آب تا سال 2030
در سال 2021، کوکاکولا برنامههایی را برای تمرکز بر استفاده از آب احیاکننده در عملیات بطریسازی، بهبود سلامت حوزه آبخیز و بهبود پایداری آب در جامعه فاش کرد. استراتژی 2023 بر روی حفظ استانداردهای پیشرو در مدیریت ریسک آب، بهبود مستمر بهره وری مصرف آب و تصفیه فاضلاب کوکاکولا متمرکز خواهد بود.
اهداف و مقاصد گنجانده شده در چارچوب رهبری شامل دستیابی به استفاده 100% از آب احیا کننده می باشد. کاهش، استفاده مجدد، بازیافت و پر کردن آبی که به صورت محلی استفاده می کنند. برای ایجاد بهبود سریع در بهره وری آب در مکان های کم آب در مقایسه با سال 2015، که این شرکت از طریق اهداف مبتنی بر زمینه با بطری سازان خود تأیید می کند. و در 100 درصد حوضه های اولویت دار خود طرح های بهداشتی حوضه را اجرا کند.
سلب مسئولیت:
این اطلاعات مشاوره سرمایه گذاری یا توصیه سرمایه گذاری در نظر گرفته نمی شود، بلکه یک ارتباط بازاریابی است. IronFX مسئولیتی در قبال داده ها یا اطلاعات ارائه شده توسط اشخاص ثالث، ارجاع شده یا لینک شده، در این ارتباط ندارد.